יש רגעים כאלה בחיים שלא באמת מבינים את המשמעות שלהם בזמן אמת. רק בדיעבד, את קולטת שזה לא היה "עוד יום", אלא התחלה של משהו. אצלי, אחד הרגעים האלה התחיל במשהו ממש פשוט – זוג bearpaw מגפיים.
הייתי בת 17, החורף הראשון שבו ההורים שלי החליטו שזו השנה שבה אני בוחרת בעצמי את בגדי החורף שלי – לבד. בלי תקציב "בואי נשתדל לא לעבור", בלי ליווי צמוד, בלי מבטים מאחורי המדף. זאת הייתה ההזדמנות שלי להחליט מה חשוב לי באמת – לא רק איך זה נראה, אלא איך זה מרגיש.
נכנסתי לחנות קצת בחשש, והאמת? כל כך הרבה נעליים נראו לי אותו דבר. עד שראיתי אותן: מגפיים בצבע חום בהיר, פרוותיים בפנים, עם מראה כזה חמים־לא־מתאמץ. התקרבתי לבדוק, נגעתי בבד – וזה היה הרגע. לא ידעתי אז הרבה על איכות חומרים, אבל הגוף שלי ידע להגיד לי שזה זה. שאלתי את המוכרת – והיא אמרה "זה של Bearpaw, נורא נעים אבל גם מאוד עמיד".
איכשהו, השילוב הזה בין נעים לעמיד, בין רך לחזק – דיבר אליי ממש אז, בתור נערה שעומדת בין ילדות לבגרות.
הם ליוו אותי באינספור בקרים קפואים בדרך לבית הספר, בטיול השנתי כששנאתי את האוהל שלי, וגם ביום הראשון באוניברסיטה, כשלא ידעתי אם אני לבושה "מגניב" או פשוט חם מדי. אבל תמיד, תמיד, כשהייתי נועלת אותם – הייתה לי תחושה שאני סגורה על עצמי.
כשחברה שלי שאלה אותי "למה את כל כך נאמנה לנעליים האלה?", זה גרם לי לחשוב. האמת היא שלא מדובר רק בנוחות – למרות שעם bearpaw shoes את באמת לא מרגישה שאת נועלת משהו. אלא יש כאן תחושת ביטחון.
Bearpaw יודעים בדיוק מי הם – לא צועקים, לא נוצצים, לא מנסים להמציא את עצמם מחדש כל עונה. הם פשוט שם, ברקע, עם יציבות, עם חמימות, עם זהות. וזה בדיוק מה שאני הייתי צריכה בתור נערה מתבגרת, וזה עדיין מה שאני מחפשת גם היום כאישה צעירה, שנעה בין ריצה לעבודה לבילוי לבין פשוט רגע לעצמה.
עם השנים החלפתי כבר זוג או שניים. אבל הדגם – תמיד Bearpaw. כי יש דברים שכשהם נכונים – אין סיבה לשנות.
אז אולי מדובר רק במגפיים, אבל בשבילי הם היו משהו הרבה מעבר. הם היו הדרך שלי לבחור, לבטא, להרגיש שייכת לעצמי.
ולפעמים – זה כל מה שצריך כדי להרגיש סוף־סוף "גדולה".
